Hello Ghana! - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Melissa Buren - WaarBenJij.nu Hello Ghana! - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Melissa Buren - WaarBenJij.nu

Hello Ghana!

Door: Melissa van Buren

Blijf op de hoogte en volg Melissa

29 April 2014 | Ghana, Ada Fua

Zo daar ben ik dan! Veilig aangekomen in Ghana. Meteen al een goed begin, het regende echt heel erg hard toen we hier aankwamen, maarja het regenseizoen, dan krijg je dat.. Wel is het hier heel warm, helemaal nog met de warme kleding vanuit Nederland. Met een trotro (busje) opgehaald en naar het huis gegaan. Het huis is best heel groot en alles weer lekker back to basic. Simpele keuken, badkamer en alles gewoon lekker ouderwets. Ik vind het wel wat hebben. Ook het stroom en het licht valt hier regelmatig uit. Dan zit je een paar uurtjes zonder. Gewoon afwachten totdat het stroom het weer doet. Ook tijdens een regenbui moet je gewoon wachten tot het afgelopen is, alles ligt dan even stil.
Verder hebben ze hier ander geld. Cedi. Dus het is lekker omrekenen.

De eerste ervaringen met stage was erg warm. Het is superheet, dus alle schaduw en wind die er is, is fijn! Stage is op een school Maranatha. Dat kun je ook op facebook vinden. Maranatha is een school voor de leeftijd van 3-13 of 14 jaar. Basisschool en 1 klas middelbare school. Ze gaan binnenkort beginnen met het bouwen van een ander gebouw, met ook een lokaal voor onze groep. Het gedeelte waar wij nu zitten is een oud hutje van palmboomtakken die elk moment in kan storten. Verder is het nu vakantie (3 weken) dus komen de kinderen als ze zin hebben en als ze niet hoeven te werken..

Verder gaat het goed hier. Wel heb ik last met mijn voeten. Ze zijn helemaal dik, rood en pijnlijk (gaat nu al iets beter hoor), maar wel langs het ziekenhuis hier gegaan om het even te checken wat het is. Helaas was de dokter er niet, die normaal gesproken de studenten en vrijwilligers voortrekt. Dus nu was het wachten, wachten en nog meer wachten.. In totaal van ongeveer 9 uur ’s ochtends tot 3 uur ’s middags gewacht en nog geen 2 minuten gezien.. Dus gewoon 6 uur verspilde tijd, maargoed, antibiotica meegekregen en voetjes hoog houden en dan moet het snel over zijn. Ik merk al wel iets verschil, dus het werkt wel. Het zijn wel serieus superveel pillen.. (11 pillen per dag.!)

Ik houd het hier even bij. Dan vertel ik de volgende over het Koningsfeest wat wij in Accra hebben gevierd!

• 02 Mei 2014 - 09:50

Teun En Lia V. Essen:

Hallo Melissa,
    Leuke reisverhalen heb je geschreven.
    Wij wensen dat je daar een hele fijne/leerzame tijd zult hebben.
    Probeer er zo veel mogelijk van te genieten.
    Groeten van Teun en Lia.