Chillen op Beach Camp en griezelige insecten! - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Melissa Buren - WaarBenJij.nu Chillen op Beach Camp en griezelige insecten! - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Melissa Buren - WaarBenJij.nu

Chillen op Beach Camp en griezelige insecten!

Door: Melissa van Buren

Blijf op de hoogte en volg Melissa

08 Mei 2014 | Ghana, Ada Fua

We hebben afgelopen zaterdag op zondag op Beach Camp geslapen. Voor maar 10 Cedi (ongeveer €2,50). Eerst nog bij een heel chique ressort eten en daarna door naar Beach Camp. Daar heerlijk gezeten en lekker afgekoeld in het water :D Niet eens echt in de zon gaan zitten om bruin te worden, maar wel bruin geworden, (helaas ook iets verbrand..). Voor ’s avonds eten besteld, toen we hadden gezwommen was het al gebracht, maar er was rijst in plaats van yamchips. Dus ik terug met het bord, zij gingen in de keuken kijken. Een paar keer kwamen ze terug om te zeggen dat ze bezig waren en dat het eraan kwam. Gelukkig niet superlang hoeven wachten en toen was er een klein bord met geen yamchips, maar plantain, een soort gebakken banaan. Dus als nog niet het goede, maargoed. Het was erg lekker!

Dit is ook het laatste weekend voor Helen-Claire, het meisje uit Amerika, dus nog wat leuke foto’s gemaakt in ons safari- outfit. Daarna naar de sterren gekeken! Echt supermooi en superveel sterren! Er kwam ook een groep muzikanten en dansers. Een beetje hetzelfde als in Senegal, maar toch nog wel een klein beetje anders. Andere drums ‘Sabar’ en ook echt de nadruk op het dansen. Was wel echt heel leuk om te zien!! Kampvuur erbij en later nog goede andere muziek! Ook nog even geen muziek, omdat toen de generator geen gas meer had, dus dan wachten totdat dat opgelost was en toen weer verder! Het kan hier allemaal!

Best wel laat gaan slapen. We hadden een hutje met 5 bedden en gekleurde klamboes met vlindertjes eraan! Helaas had ik een beetje een gevecht met de klamboe. Het paste niet om mijn bed heen en de helft van de nacht heeft ie gewoon half open gestaan en op mij gelegen.. Dus hij heeft niet goed geholpen en ik heb allemaal nieuwe muggenbulten.. Verder was het echt heel erg leuk! Zeker voor herhaling vatbaar!

Helaas in en rond het huis al een aantal vieze beesten gehad. Een dode kakkerlak op de slaapkamer.. een megavieze dikke grote spin in de badkamer, op straat en bij Maranatha allemaal krabben. De mensen en kinderen hier hebben ook echt geen gevoel voor dieren hier. Van die kleine krabbetjes pakken, ons laten schikken ermee, maar ook gewoon keihard tegen een muur of boom aan gooien. Ook had een kind een een of andere kever aan een touwtje geknoopt en daarmee was hij aan het rondzwaaien en mee aan het spelen, nou gatverdamme! Dat hadden ze ook al een keer met een krab gedaan. Echt zielig! Verder word ik helemaal lek gestoken door muggen, ook al smeer ik mij in met Deet of slaap ik onder mijn klamboe. Het worden ook echt van die grote jeukende bulten, word je niet goed van! Maargoed ik moet het er maar mee doen.
Gisteren hadden we gewoon een schorpioen in onze wasbak in de keuken. Verstopt in een vaatdoekje. We durfden hem allemaal niet aan te raken of dood te maken. Gelukkig was daar Ashley (onze begeleidster die ook naast ons woont) die een handige spuitbus had met vergif, dus toen was hij al snel dood. Hij spartelde nog wel lang na. Echt zo’n vies beest! Ieuw! Maargoed als we van het weekend naar Cape Coast gaan dan word ons huis helemaal bespoten met spul en als we terugkomen vinden we waarschijnlijk allemaal lijkjes..

Nou nog even een leuke afsluiter, we hebben pannenkoeken gemaakt! Echt superlekker! Van dat zelfde eten hier: spaghetti, rijst en noedels, worden we ook een beetje zat van, dus pannenkoeken! Heerlijk!! En ook dat we opgebakken aardappels hadden was al heel wat! Het Nederlandse eten dat mis ik al wel.. Verder gaat alles goed, aankomend weekend naar Cape Coast, dus daarna horen jullie weer van me!

  • 16 Mei 2014 - 13:29

    Nell Spies:

    Hallo Melissa,

    Wat een prachtige verhalen, zeg! Van insecten tot Unox worst op de ambassade. En wat een leuke foto's! Wauw!! Behalve die muggen dan. Maar ja, dat hoort bij reizen, he? Ik benijd je wel, hoor!

    De klas zit druk achter de computer, dus ik kan even alle verhalen lezen. Is natuurlijk wel illegaal. ;)

    Nog een hele fijne tijd!
    groetjes, Nell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4326

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 23 Juni 2014

Mijn avonturen in Ghana

Landen bezocht: